maandag 16 december 2019
16 december 2019

Koning bezoekt JONG-redactie VRT NWS

11 december 2019 - Koning Filip bezocht op 11 december de JONG-redactie van VRT NWS. Hij kwam er onder meer kijken hoe nieuws op maat gemaakt wordt voor kinderen en tieners. Na dat bezoek had de koning een gesprek met de kandidaten van de Belgodyssee-wedstrijd.

CEO Paul Lembrechts, hoofdredacteur Griet De Craen en woordvoerder Bob Vermeir ontvangen de koning

Hoog bezoek op de VRT. Koning Filip kwam op de JONG-redactie en bij Karrewiet kijken hoe nieuws helder uitgelegd wordt aan kinderen en jongeren. Zelf ondervindt de koning het naar eigen zeggen ook dat het niet evident is om ingewikkelde thema's aan zijn kinderen uit te leggen. "Dat is de uitdaging, maar daar slagen we redelijk goed in", zegt Karrewiet-anker Jelle Mels. "Je moet vooral hún taal gebruiken", zegt collega-anker Mariam El Mandoudi.

Videospeler inladen...

nws.nws.nws.

Koning Filip bij de redactie van nws.nws.nws

Daarna toonde de redactie van nws nws nws, het instagramkanaal van VRT NWS voor jongeren, hoe zij aan te werk gaan. 

Belgodyssee

Gesprek met de deelnemers aan de Belgodyssee-wedstrijd

Na het bezoek aan de nieuwsdienst had koning Filip een gesprek met jongeren die deelnemen aan de Belgodyssee-wedstrijd. Bij die wedstrijd wordt gezocht naar nieuw journalistiek talent. Ze werken telkens in duo's, één Franstalige en één Nederlandstalige student, die samen reportages moeten maken. De winnaar krijgt een betaalde stage op de nieuwsdienst. De winnaar werd op 11 december bekendgemaakt in het paleis in Brussel.

Videospeler inladen...

Bron: VRT NWS/ Pieterjan Huygebaert

Dossier: Jongeren

Meer over Bedrijfsinformatie

Reactie van VRT-directie na overleg met de vakbonden: externe bruggenbouwer moet vertrouwen herstellen

Succesverhalen uit 2023 bekeken door de lens van VRT-partners

VRT zendt docu 'Het proces dat niemand wou' dan toch uit en biedt excuses aan

Chloë van de Klantendienst: ‘Soms wou ik wat vroeger geboren zijn. Dan kon ik me inschrijven voor Hotel Romantiek’

Samenwerken met VRT: de strafste verhalen schrijven we niet alleen

CIM-cijfers: verdere groei voor Studio Brussel, sterke cijfers voor Radio 1

Chloë van de Klantendienst: ‘Zo klinkt het net of de beer van ‘De droomfabriek’ Maurice van de Kampioenen heeft aangerand’

Chloë van de Klantendienst: ‘Als roepen en tieren slecht zou zijn voor je hart, dan had de farmaceutische industrie Kamp Waes gesponsord’