maandag 16 december 2019
16 december 2019

Vernieuwde samenwerking tussen VRT en Proximus

16 december 2019 - De VRT en Proximus zijn overeengekomen om hun samenwerking rond distributie van de VRT-kanalen en content in  het digitale tv-aanbod van Proximus te vernieuwen en te versterken. Via de vernieuwde samenwerking willen VRT en Proximus inspelen op de veranderende gebruiksgewoonten op het vlak van media in Vlaanderen.

VRT-toren

De VRT-kanalen en content zullen op een nog flexibelere manier bekeken en beluisterd kunnen worden in de nieuwe kijkervaring Pickx. Proximus zal ervoor zorgen dat deze kanalen en content steeds vindbaar zijn binnen haar groeiend aanbod. Ook zullen VRT en Proximus samen verder werken om een de totale ervaring van de consument voortdurend verder te verbeteren, zowel wat betreft de ervaring van VRT-content op het Pickx-platform van Proximus als voor evenementen waar doorgedreven synergiën mogelijk zijn. 

Met duurzame en doorgedreven samenwerking verstevigen Proximus en VRT de onderlinge banden verder, en dragen op die manier bij tot de creatie van een sterker lokaal ecosysteem.

Paul Lembrechts, gedelegeerd bestuurder van de VRT: “De VRT wil alle Vlamingen zo goed mogelijk en op een zo gebruiksvriendelijke manier bereiken met haar aanbod. Onze programma’s, zoals onze internationaal erkende fictiereeksen en ons nieuwsaanbod, worden ook zeer gewaardeerd door de Vlamingen. Dankzij deze nieuwe, verbeterde samenwerking met Proximus kan men dit aanbod bij Proximus nog sneller en beter vinden, waar en wanneer hij of zij dat wil. En hoe sterker onze eigen producties bij de Vlamingen leven, hoe meer de Vlaamse productiesector hierdoor kan groeien.”

Guillaume Boutin, CEO van Proximus: “Wij zijn uitermate tevreden om met een belangrijke speler zoals de VRT een doorgedreven samenwerkingsakkoord te hebben gesloten. We zijn ervan overtuigd dat Proximus, de VRT en haar verschillende merken via deze samenwerking zullen zorgen voor een versterking van het lokale ecosysteem. De klant zal via Proximus Pickx kunnen genieten van een verrijkte tv-ervaring, op elk moment, elke plaats en wanneer hij of zij het wil.”

Dossier: Bedrijfsinformatie

Meer over Bedrijfsinformatie

Chloë van de Klantendienst: ‘Het gekrakeel kan maar bijdragen aan de Statler en Waldorf-status van José en Renaat’

Het ABC van VRT met de K van ... Klantendienst: “In 2023 alleen al behandelde de klantendienst in totaal 31.429 contacten”

Chloë van de Klantendienst: ‘Gelukkig is dit niet het soort lek waarover parlementaire vragen worden gesteld’

CIM-cijfers: Studio Brussel dendert stevig voort, sterk resultaat voor Radio2

Chloë van de Klantendienst: ‘Bij een nucleaire ramp ligt het antwoord van VRT in lijn met de Vlaamse Canon’

Jaarverslag 2023: een sterk rapport in een uitdagend jaar

Samenwerken met VRT: de strafste verhalen schrijven we niet alleen

Bijna 2000 nieuwsgierigen op VRT-werf