woensdag 18 december 2019
18 december 2019

CIM-cijfers radio: VRT-merken blijven sterk

18 december 2019 - CIM-cijfers radio: VRT-merken blijven sterk in steeds diverser radiolandschap.

autoradio © VRT - Neil Van Craeynest

Terwijl ze beginnen aan De warmste week laten de VRT-radionetten mooie cijfers optekenen bij de nieuwste golf van de CIM-meting (door het Centrum voor Informatie over de Media).

  • Radio 1 stijgt in vergelijking met vorige golf naar 7,5 procent marktaandeel, 
  • Radio 2 blijft met voorsprong de grootste met 28,4% procent, 
  • Studio Brussel groeit in bereik en luisterduur en klimt opnieuw naar 10,4 procent, 
  • MNM houdt ook meer dan 10 procent marktaandeel vast, 
  • Klara klokt af op een fraaie 2,5 procent.

Onze netten blijven sterk in een digitaliserend radio- en audiolandschap met meer aanbod en meer spelers. 

Els Van de Sijpe, manager VRT-radio

Els Van de Sijpe, manager VRT-radio: “Onze netten blijven sterk in een digitaliserend radio- en audiolandschap met meer aanbod en meer spelers. Een mooi voorbeeld is Radio 1 dat een marktaandeel van 7,5 procent laat optekenen. In september lanceerden we Radio 1 Select, waarbij we alle korte audiofragmenten online aan de luisteraars aanbieden, via de site en de Radio 1 app. De afgelopen maanden maakten bijna 100.000 mensen gebruik van deze nieuwe service.  Dat zie je niet meteen in de klassieke luistercijfers. We blijven met VRT radio inzetten op digitale initiatieven. Bovendien werden onze merken-apps samen al 1,5 miljoen keer gedownload, en kijken we uit naar een straf eindjaar met na De Warmste Week ook nog de 1000 klassiekers bij Radio 2,  De Tijdloze bij Studio Brussel en Winter in Wenen bij Klara, acties die zowel op radio als digitaal erg gesmaakt worden.”

Dossier: Bedrijfsinformatie

Meer over Bedrijfsinformatie

Officiële opening nieuwe VRT-captatiemagazijn in Bedrijvenpark Stone in Londerzeel

Chloë van de Klantendienst: ‘De paal van deze klager? Die behoort niet tot de opdracht van de publieke omroep’

Succesverhalen uit 2023 bekeken door de lens van VRT-partners

Reactie van VRT-directie na overleg met de vakbonden: externe bruggenbouwer moet vertrouwen herstellen

VRT zendt docu 'Het proces dat niemand wou' dan toch uit en biedt excuses aan

Chloë van de Klantendienst: ‘Soms wou ik wat vroeger geboren zijn. Dan kon ik me inschrijven voor Hotel Romantiek’

Samenwerken met VRT: de strafste verhalen schrijven we niet alleen

CIM-cijfers: verdere groei voor Studio Brussel, sterke cijfers voor Radio 1