maandag 04 januari 2021
04 januari 2021

Ketnet in het nieuw

4 januari 2021 - Ketnet ziet er helemaal anders uit. We beginnen 2021 met een knal, straffe content op straffe platformen en dat in een nieuw jasje. De iconische K werd behouden maar is nu te zien in een kleurrijke strakke wereld vol geometrische elementen, QR-codes, pixelprentjes en… peeties.

Ketnetwrapper

"Ketnet is zoveel meer dan Ketnet, dat wordt duidelijk in onze nieuwe look. We hebben gekozen voor een kleurrijke gestructureerde chaos mét de herkenbare K. Die staat al sinds de start van Ketnet symbool voor positiviteit, ontspanning, fascinatie, engagement en verbinding, helemaal op maat van kinderen." Annemie Gulickx, netmanager Ketnet

Behalve de huisstijl van Ketnet evolueert ook het logo en de grafiek van Karrewiet mee. Het journaal van Ketnet dat al sinds 2002 te bekijken is op de kinderzender van de VRT. De herkenbare Karrewiet-grafiek werd stevig opgefrist en aangepast aan het nieuwe Ketnet-kleurenpallet

Karrewietankers in nieuwe grafiek

Ketnet werkt samen met de creatieve sector

We hebben bij Ketnet enorm veel talent in huis, dus werd de nieuwe stijl volledig in huis bedacht, door mensen die Ketnet door en door kennen."

Annemie Gulickx , netmanager Ketnet
variaties van het logo

De nieuwe huisstijl werd volledig binnen VRT ontwikkeld. Daarnaast deed Ketnet een beroep op verschillende lokale, Vlaamse animatiebureaus, illustratoren en grafische bureaus. Zij deden de K van Ketnet tot leven komen in verschillende creatieve werelden en maakten daarbij gebruik van uiteenlopende technieken: stopmotion, collage, pixelaties, combinaties van 2D- en 3D-technieken,.. Ketnet werkte hiervoor samen met Eugène en Louise, Handmade Monsters, Beast Animantion, Lion Beach, Whojo, de Kwekerij en Hannibal.  Voor de audiohuisstijl werd samengewerkt met Pure Jingles.

"We hebben bij Ketnet enorm veel talent in huis, dus werd de nieuwe stijl volledig in huis bedacht, door mensen die Ketnet door en door kennen.  Daarnaast werkten we samen met de creatieve sector om die nieuwe stijl tot leven te brengen. Die samenwerking zal de creativiteit en fantasie van de kinderen ongetwijfeld prikkelen." Annemie Gulickx , netmanager Ketnet

 

Ketnet voor ouders

Samen met de nieuwe huisstijl lanceert Ketnet de website https://ouders.ketnet.be/. Met de lancering van deze website biedt Ketnet een extra service aan volwassenen, ouders, leerkrachten, die op de hoogte willen blijven van het reilen en zeilen binnen Ketnet. Behalve praktische informatie rond events, zullen er ook doetips, tips rond mediawijsheid en lespakketten te vinden zijn.

"Ketnet wil er zijn voor alle kinderen maar ook voor hun ouders, grootouders en leerkrachten. Daarom hebben we ook voor hen een platform met tips, lespakketten en heel wat inspiratie.” Annemie Gulickx, netmanager Ketnet

Dossier: Bedrijfsinformatie

Meer over Bedrijfsinformatie

Succesverhalen uit 2023 bekeken door de lens van VRT-partners

VRT zendt docu 'Het proces dat niemand wou' dan toch uit en biedt excuses aan

Chloë van de Klantendienst: ‘Soms wou ik wat vroeger geboren zijn. Dan kon ik me inschrijven voor Hotel Romantiek’

Samenwerken met VRT: de strafste verhalen schrijven we niet alleen

CIM-cijfers: verdere groei voor Studio Brussel, sterke cijfers voor Radio 1

Chloë van de Klantendienst: ‘Zo klinkt het net of de beer van ‘De droomfabriek’ Maurice van de Kampioenen heeft aangerand’

Chloë van de Klantendienst: ‘Als roepen en tieren slecht zou zijn voor je hart, dan had de farmaceutische industrie Kamp Waes gesponsord’

Chloë van de Klantendienst: ‘Maak eens grappen over andere ‘proventies’, Bart’