maandag 05 juli 2021
05 juli 2021

Lotte Vermeir wordt netmanager van Eén en Canvas

5 juli 2021 - Lotte Vermeir en Lin Delcour gaan Eén en Canvas leiden, respectievelijk als netmanager en adjunct-netmanager.
Ze starten samen op 1 augustus. Met Lotte en Lin volgen twee ervaren VRT-collega’s Olivier Goris op, hij nam onlangs als netmanager afscheid van de VRT.

Lin Delcour en Lotte Vermeir © VRT - Geert Van Hoeymissen

Lotte Vermeir (36) werkt sinds 2008 voor de VRT. Ze was onder meer Hoofd van de VRT-studiedienst, vanuit die rol kent ze het veranderend mediagedrag van de Vlaming door en door. In 2015 ging ze aan de slag als rechterhand van Olivier Goris bij het netmanagement van Eén en Canvas. Van daaruit heeft Lotte mee VRT NU uitgebouwd en sinds kort was ze verantwoordelijk voor de digitale strategie en de digitale portfolio van de VRT. Samen met Karen Donders (Directeur Publieke opdracht) onderhandelde ze mee aan de nieuwe beheersovereenkomst. Door nu terug te keren naar Eén en Canvas wil Lotte zich inzetten om de Vlaamse mediagebruiker nog beter te bedienen met deze sterke merken, zowel digitaal als lineair.

Lin Delcour (38) volgt als aanbodsverantwoordelijke sinds 2018 zowel interne als externe projecten en programma’s voor Eén en Canvas op. Als voormalig programmamaker begeleidt ze producties zoals Het Huis, Als je eens wist, De Ideale Wereld, De Kemping en Iedereen Beroemd. In 2005 begon Lin als journalist bij VRT NWS op de redacties van Koppen, het Journaal en verschillende verkiezingsprogramma’s. Na vier jaar eindredactie bij Koppen tekende ze ze mee de vernieuwing van Panorama tot het onderzoeksprogramma Pano uit. 

Nu gaan Lotte en Lin met Ricus Jansegers (Algemeen directeur Content) en de teams van Eén en Canvas uitzoeken hoe ze de samenwerking rond deze sterke merken het best organiseren: hoe gaan we de uitdagingen voor de toekomst aan? Hoe stemmen we het aanbod van Eén en Canvas nog beter af op de noden van het publiek? Hoe zetten we in op het toenemend belang van VRT NU? Voor het antwoord op die vragen gaan Lotte en Lin in gesprek met intern en extern talent.

Lotte Vermeir © VRT - Geert Van Hoeymissen

Lotte Vermeir: “Ik had de afgelopen jaren het genoegen om mee te mogen bouwen aan Eén en Canvas. Ik kijk er naar uit om dit werk verder te zetten, samen met onze sterke teams, interne en externe makers en onze gezichten. We blijven inzetten op topprogramma’s die onze publieke meerwaarde waarmaken. Daarnaast kijk ik er naar uit om vanuit deze krachtige merken mee te bouwen aan onze digitale toekomst. VRT NU, Eén en Canvas zullen meer dan ooit op elkaar ingespeeld zijn.”

Lin Delcour © VRT - Geert Van Hoeymissen

Lin Delcour: “Lotte en ik werkten de voorbije drie jaar al fijn samen en ik kijk er dan ook naar uit om samen verder te bouwen aan de sterktes van Eén en Canvas. Samen met de interne medewerkers en de externe productiehuizen wil ik impact, verbinding en maatschappelijke meerwaarde blijven garanderen in ons aanbod.”

Ricus Jansegers, Algemeen directeur Content: “Met Lotte en Lin kan ik rekenen op een sterke tandem die beschikt over een uitgebreid netwerk binnen en buiten VRT. Ze voelen onze publieke opdracht perfect aan en hebben de ervaring om de meest kwalitatieve programma’s te laten ontwikkelen, bestellen en vervolgens op de juiste plek aan te bieden. Door haar ervaring weet Lotte hoe ze ons lineair en digitale aanbod nog beter kan laten renderen. Samen met Lin vormt ze een topteam met topervaring én veel ambitie.”

Dossier: Bedrijfsinformatie

Meer over Bedrijfsinformatie

Reactie van VRT-directie na overleg met de vakbonden: externe bruggenbouwer moet vertrouwen herstellen

Succesverhalen uit 2023 bekeken door de lens van VRT-partners

VRT zendt docu 'Het proces dat niemand wou' dan toch uit en biedt excuses aan

Chloë van de Klantendienst: ‘Soms wou ik wat vroeger geboren zijn. Dan kon ik me inschrijven voor Hotel Romantiek’

Samenwerken met VRT: de strafste verhalen schrijven we niet alleen

CIM-cijfers: verdere groei voor Studio Brussel, sterke cijfers voor Radio 1

Chloë van de Klantendienst: ‘Zo klinkt het net of de beer van ‘De droomfabriek’ Maurice van de Kampioenen heeft aangerand’

Chloë van de Klantendienst: ‘Als roepen en tieren slecht zou zijn voor je hart, dan had de farmaceutische industrie Kamp Waes gesponsord’