dinsdag 21 december 2021
21 december 2021

VRT NWS brengt samen met De Tijd/L’Echo nieuws in KBC-app

21 december 2021 - Vanaf dinsdag 21 december krijgen gebruikers van de KBC Mobile-app dagelijks een selectie van financieel-economische nieuwsberichten aangeboden. Dit is een
samenwerking van de bank-verzekeraar met VRT NWS en de zakenkranten De Tijd/L’Echo. 

Voor een bank als KBC is dit initiatief een manier om de gebruikers van de app beter te bedienen. De VRT gaat als publieke omroep dergelijke samenwerkingen aan omdat dit een van de vele platformen is waar we het publiek op een andere manier kunnen bereiken. “Digitaal is meer dan ooit het nieuwe normaal”, legt Lieven Vermaele, directeur Partnerships & Operations uit. “Dit betekent dat je als media- en nieuwsorganisatie aanwezig wil zijn op zo veel mogelijk platformen. Financieel en economisch nieuws en duiding aanbieden via de KBC Mobile-app maakt het voor de VRT mogelijk om te connecteren met de juiste doelgroep op een relevant digitaal mediaplatform. Het helpt ons om nieuws bij nieuwe gebruikers te brengen want steeds meer mensen halen hun informatie elders dan bij radio of tv.”

“Dat we dit in een samenwerking met KBC en Mediafin doen, maakt dit initiatief extra sterk”, gaat Lieven verder. “Het Vlaamse ecosysteem staat onder druk van grote internationale spelers. Met een samenwerking als deze versterken we elkaar en vergroten we ons bereik. De som van deze sterke merken VRT NWS, De Tijd/L’Echo en KBC is hier groter dan de delen.”

Dossier: Samenwerkingen

Meer over Innovatie

VRT-componist Bart Ketelaere: "Op 5 minuten laat ik een AI-stem zingen over eenhoorns en loempia's"

Van digibeet tot digifan: digitale inclusie voor jong én oud

Digitale Duik: onderzoek ontcijfert belang van digitale inclusie

Feit of fictie: AI als tool om te factchecken

Shot by AI: AI is voor creatieve mediamakers een grote kans

Het ABC van VRT Sandbox

VRT helpt jonge productiehuizen en tech start-ups bij hun eerste stappen en internationale doorstart

VRT op FTI: een overzicht van innovatie in media