dinsdag 06 december 2022
06 december 2022

Sporza laat partners profiteren van het succes van het WK

Gisteren het WK gemist? Geen zorgen. Het hoogtepunt van de speeldag komt immers naar je toe. Voor het eerst werken drie reclameregies en twee publieke omroepen samen aan een creatieve, multimediale campagne: Moment of the Day.

VRT Moment of the Day in Leuven station

Sinds de start van het WK is Moment of the Day te zien op de schermen van Clear Channel, te vinden in de grootste steden en stations van het land. In de spot zitten de mooiste goals van de vorige speeldag. De beelden worden getoond door VRT/Sporza en RTBF/Auvio.

De campagne is een creatieve manier om ook adverteerders te laten profiteren van het succes van het WK. Zo bundelden ook Var en RMB de krachten, op zoek naar een merk dat voor en na de uitgezonden beelden op de schermen in de kijker staat. Een ongeziene visibiliteit waar partner Proximus voor tekende.

“Het WK is zonder twijfel één van de grootste sportevenementen wereldwijd. Voor adverteerders de kans bij uitstek om hun consumenten te benaderen en voor ons een ideale gelegenheid om een uniek en sterk crossmediaal - en nationaal - aanbod aan te bieden. Dankzij de sterke audiovisuele troeven van Var/VRT en RMB en het performant Clear Channel-netwerk kunnen merken hun doelgroep zowel binnen als buiten optimaal bereiken op een zeer waardevol moment én in de juiste context.” 

Rudi Janssens, Chief Commercial Officer van Var

Verder wordt de actie ondersteund door een uitgebreide promotiecampagne op de verschillende tv-, radio- en digitale kanalen van zowel VRT als RTBF, waarbij de adverteerder ook betrokken zal zijn. Deze samenwerking is een perfecte illustratie van de complementariteit van verschillende communicatiekanalen: televisie, digitaal, radio en digital out-of-home (DOOH), waardoor de adverteerder zijn doelpubliek de hele dag door en op nationale schaal zal kunnen bereiken.

“De flexibiliteit en wendbaarheid van ons DOOH-netwerk, dat aanwezig is op straat, maar ook in de grootste treinstations van België, zal de adverteerder de kans bieden om zijn boodschap in real time aan te passen door relevante contextuele redactionele inhoud toe te voegen tijdens de wedstrijd.”

Baudouin van de Berg, Sales Director bij Clear Channel Belgium

Meer weten over hoe VRT samenwerkt met externe partners?

Dossier: Samenwerkingen

Meer over Samenwerkingen

Samenwerken met VRT: de strafste verhalen schrijven we niet alleen

VRT en Inter slaan handen in elkaar voor toegankelijke Muziekzomer

Sporza laat partners profiteren van het succes van het WK

Geen Sporza Wintercircus zonder samenwerking tussen VRT en Stad Gent

Hoe maakt 'Thuis' maatschappelijke thema's bespreekbaar?

Een Belgisch klassiek gezelschap op de BBC?

MNM JumpJobs biedt jongeren springplank naar een eerste job

Waarom hecht VRT zoveel belang aan fictie?