Dit is een straffe prestatie, want de AMMA’s zijn al meer dan 20 jaar dé mediaprijzen voor de beste campagnes en concepten in de media- en reclamewereld.
Drie keer goud voor VRT MAX en Var op de AMMA Awards
VRT MAX en Var werden samen bekroond met een Golden AMMA in de categorie Media Brand of The Year omdat ze zich onderscheiden op het gebied van productontwikkeling, bereik en het aantrekken van nieuwe doelgroepen. Zo is de doelgroep verjongd, het aanbod uitgebreid met lokale programma’s en is VRT MAX een volwaardige speler geworden voor jongeren die actief zijn op TikTok, Spotify en Facebook.
Dankzij innovatieve advertentiemogelijkheden en een focus op digitale doelgroepen hebben VRT MAX en Var de adverteerdersvijver uitgebreid met nieuwe spelers zoals bol.com en Hello Fresh. Hierdoor wordt het verlies van kijkers en luisteraars via lineaire kanalen geleidelijk teruggewonnen. De stijgende populariteit bij de leeftijden 18-24 (37%) en 25-34 (46%) is daar een voorbeeld van.
“Deze erkenningen zijn niet alleen het resultaat van het harde werk van Var en het team achter VRT MAX, maar ook dankzij een sterk staaltje samenwerking tussen Var en verschillende afdelingen, zoals Marketing, VRT Studiedienst, Var Sales, Partnerships, Connectie en Content.”
(Lees verder onder de afbeelding)
Tot slot werd VRT MAX bekroond met de Future Proof Award. VRT MAX zet namelijk sterk in op het bereiken van jongeren in een veilige omgeving. Zo zijn de programma’s, thema’s en formats op maat gesneden van hoe jongeren aanbod vandaag de dag consumeren: overal, mobiel, kort, community-based en zowel live als on demand. Die content wordt bovendien in een handige app met futureproof innovaties aangeboden.
“We zijn heel trots op de AMMA Awards die we mochten ontvangen. Vooral de juryprijs voor Future Proof Brand is een heel symbolische voor ons. Het afgelopen jaar was een intense rit voor VRT MAX en iedereen bij VRT en Var die mee hun schouders onder VRT MAX zet. Dit zijn dan ook mooie bekroningen voor het vele harde werk dat elke dag overal wordt geleverd.”
De Annual Masters of Media Awards (AMMA)
De jaarlijkse AMMA’s zijn al meer dan 20 jaar de meest prestigieuze mediaprijzen voor de beste reclame- en mediacampagnes, opvallendste concepten en organisaties met sterke media-expertise. Deze awards worden wereldwijd in verschillende landen uitgereikt door CommPass, een organisatie die focust op mediastrategie, -planning en -onderzoek. CommPass richt zich op een brede doelgroep die betrokken is in de media: van creatieve bureaus, media-agentschappen, -bedrijven of -regies tot onderzoeks- en opleidingsinstituten en adverteerders.
Bron: Media Marketing | News | VRT MAX, Media Brand of the Year: the reasons why (mm.be)