“VRT CANVAS positioneren we als een ‘challenger’. Kritisch, prikkelend, maar altijd relevant. Door de merknaam te veranderen, versterken we de band met het moedermerk VRT, zodat we elke doelgroep de juiste content kunnen blijven aanbieden.”
Vanaf 4 september kunnen kijkers de nieuwe huisstijl ontdekken. De zwart-wit look & feel maakt plaats voor meer kleur, met een huisstijl die de content laat spreken. De nieuwe idents, de korte animaties die het net herkenbaar maken, tonen krachtige beelden uit specifieke programma's, die een duidelijke uniformiteit tonen bij de verschillende zenders en VRT MAX.
De rebranding van VRT CANVAS kwam tot stand door een samenwerking tussen VRT (met onder meer VRT-collega's Elisabeth Roelandt, Marketingmanager, Saartje Vanderstukken, Brandmanager en Rebecca Van de Voorde, Marketingproducer) en het externe bureau Saffron & Gédéon.
VRT CANVAS zet zo een spannende nieuwe stap in lijn met de VRTRN 2030-strategie, gericht op een digitale toekomst. Met de nadruk op kwaliteit, durf, humor en de wens om de Vlaamse kijkers te inspireren, belooft VRT CANVAS een aantrekkelijk najaar voor de kijkers.