VRT-profiel: hulp bij foutmeldingen

Op deze pagina vind je mogelijke oplossingen voor foutmeldingen die voorkomen bij het VRT-profiel.

Een overzicht van mogelijke foutmeldingen:

Foutmelding: Je gebruikt een verouderde browser

Het gebruik van een up-to-date browser is heel belangrijk. Voornamelijk om veiligheidsreden, waarbij een browser veiligheidsproblemen snel aanpakt. Daar de meeste hedendaagse browsers allemaal een automatische update functie hebben, zal je ook steeds van de meest recente versie van een browser gebruik maken. Daarnaast is het ook belangrijk om een recente browser te gebruiken, zodat nieuwe technologieën en functionaliteiten van websites ondersteunt worden in de browser.

Daarom gebeurt er bij het gebruik van het VRT-profiel een kleine controle naar welke browser je gebruikt, en of je beter een update doet van je browser, of je eventueel een andere browser kiest. Zodoende zijn we ook zeker dat de functionaliteiten die nodig zijn voor het inloggen of het wijzigen van jouw profiel data wel degelijk uitgevoerd kunnen worden.

Oplossing:

Om over te stappen naar een meer recentere browser, kan je via deze link jouw keuze maken:

https://bestvpn.org/outdatedbrowser/nl

Opmerking:

Deze controle kan ook Microsoft Edge als verouderd aanduiden, daar er een nieuwe Microsoft Edge versie is die een andere technologie onder de motorkap gebruikt (Microsoft Edge op basis van Chromium), en deze versie wordt maar stelselmatig uitgerold, of dien je zelf manueel te installeren. Dat kan via deze link: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4501095/download-the-new-microsoft-edge-based-on-chromium

                          Keer terug naar het overzicht van mogelijke foutmeldingen

 

 

Foutmelding bij het wijzigen van mijn paswoord: “Er liep iets mis.”

Mogelijke oplossing:
Het wijzigen van het paswoord gebeurt best in een incognito of privacy venster van de browser. Dit is een apart venster waarbij geen cookies worden ingeladen. Dit kan als volgt geopend worden in de browser:

 

  • Paswoord wijzigen flow uitvoeren.
    • Dus klikken op “Paswoord vergeten?”
    • En nu jouw e-mail adres ingeven.
    • Klikken op de knop “Vraag een nieuw paswoord aan”
  • De paswoord wijzigen flow uitvoeren. Dan zou je geen fout mogen krijgen.
  • Indien er toch een fout verschijnt, contacteer dan de klantendienst via de link in de foutmelding.

Dit is een gsm-nummer van een online SMS dienst en kan niet gebruikt worden

We stellen vast dat je bij het verifiëren van jouw woonplaats via gsm-nummer een nummer gebruikt dat aan een online sms-dienst toebehoort. Dit is juridisch niet toegestaan en daarom wordt dit gsm-nummer geweigerd.

Ben je Belg en wil je met je VRT-profiel toch genieten van ons aanbod in het buitenland? Voer dan je geldig en persoonlijk Belgisch gsm-nummer in en rond hiermee je verificatie af, of verifieer je woonplaats of nationaliteit via ‘Mijn Burgerprofiel’ van de Vlaamse Overheid.

Heb je toch je eigen gsm-nummer gebruikt of zit je met vragen hierover? Contacteer gerust onze klantendienst via https://www.vrt.be/heb-je-een-vraag/s/ .

Mogelijke oplossing:

Aanvaarden van cookies voor de VRT-profiel site. Dat kan je als volgt doen voor jouw browser:

-      Firefox: https://support.mozilla.org/nl/kb/websites-melden-cookies-geblokkeerd-deblokkeren

-      Chrome: https://support.google.com/chrome/answer/95647?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=nl

-      Safari op MAc: https://support.apple.com/nl-be/guide/safari/sfri11471/mac

-      Safari op iPhone of iPad: https://support.apple.com/nl-nl/HT201265  

Microsoft Edge: https://support.microsoft.com/nl-be/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-cookies

                          Keer terug naar het overzicht van mogelijke foutmeldingen

 

 

De link "paswoord wijzigen " werkt niet:

Mogelijke oorzaken dat de URL niet werkt:

  • de link in de mail is maar 1 uur geldig. Indien buiten deze tijdsperiode de link wordt aangeklikt, werkt de link niet meer.

Oplossing: Nieuwe paswoord reset link aanvragen.

  • de link wordt door sommige e-mail clients gewijzigd bij het doorsturen van de link naar een browser (voorbeeld bepaalde versies van Thunderbird).

Oplossing: Manueel kopiëren van de link en deze plakken in de browser.

  • Paswoord wijzigen scherm vertoond een fout na invoeren van een nieuw paswoord. Mogelijke fout: “Missing required parameter”

Oplossing: Start de paswoord wijzigen flow vanuit de VRT-profiel site: https://profiel.vrt.be

                          Keer terug naar het overzicht van mogelijke foutmeldingen

 

Het VRT-profiel kan niet worden geladen:

Mogelijke oplossingen:

Voor Mozilla Firefox:
https://support.mozilla.org/nl/kb/javascript-instellingen-voor-interactieve-webpaginas 

  • Ad-blocker blokkeert een belangrijke component die het VRT-profiel gebruikt om in te loggen:

          Voeg https://login.vrt.be toe als whitelist in de ad-blocker. Indien je           BitDefender gebruikt kan je dat op deze plaats aanpassen.

foutmelding

Schakel de ad blocker uit en probeer opnieuw.

Voeg de VRT-login pagina of de scripts die gebruikt worden op VRT-profiel toe aan de lijst met uitzonderingen voor deze ad blocker.

Bij het aanmelden en bevestigen van mijn gegevens op het VRT-profiel zit ik in een loop

Als gebruiker log je in via het VRT-profiel, en verifieer je je gegevens. Bij het klikken op de ‘Ga Verder’ knop kom je terug op de login pagina, en dien je opnieuw in te moeten loggen. Ik zit in een loop, ik moet steeds opieuw aanmelden en mijn gegevens bevestigen.

Mogelijke oplossing:

VRT-profiel maakt gebruik van cookies. Door de vernieuwing van het VRT-profiel kan het zijn dat de oude cookie settings wat roet in het eten gooien bij het aanloggen. Daardoor vragen wij jou om de cookies van VRT-profiel te verwijderen. Dat kan als volgt gebeuren voor jouw browser:

-      Firefox: https://support.mozilla.org/nl/kb/cookies-verwijderen-gegevens-wissen-websites-opgeslagen?redirectlocale=nl&redirectslug=Cookies+verwijderen

-      Chrome: https://support.google.com/accounts/answer/61416?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=nl

-      Safari op MAc: https://support.apple.com/nl-be/guide/safari/sfri11471/mac

-      Safari op iPhone of iPad: https://support.apple.com/nl-nl/HT201265  

-      Microsoft Edge: https://support.microsoft.com/nl-be/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-cookies

Verwijder de cookies van login.vrt.be.

                          Keer terug naar het overzicht van mogelijke foutmeldingen

 

Er verschijnen geen inlogvelden:

Mogelijke oplossingen:

  • Bepaalde componenten die binnen het VRT-profiel worden gebruikt, worden geblokkeerd. Zo laten wij de mogelijkheid toe om in te loggen via het sociale netwerk van Google. Maar in voorbeeld China wordt dit geblokkeerd, waardoor de gehele pagina wordt geblokkeerd en het niet mogelijk is om in te loggen.
    Hiervoor hebben wij geen oplossing.

  • Probeer eens in een browser te navigeren naar volgende URL: https://accounts.vrt.be/
    Je zou een witte pagina moeten zien. Wanneer er geen fouten getoond worden, zou je moeten kunnen inloggen. Dan ligt de oorzaak elders, en kijk je best naar de oplossingen onder het puntje: “Het VRT-profiel kan niet worden geladen:”

                     Keer terug naar het overzicht van mogelijke foutmeldingen

     

"Beperkte" toegang-fout op iOS toestel

Gebruiker krijgt op een iOS toestel de fout "De toegang tot deze pagina op "login.vrt.be" is beperkt, zodat je deze niet kunt bekijken."

Mogelijke oplossing:

Gerelateerd