5 november 2019 — Onderzoek van de VRT Studienst toont positieve impact van het Eén-programma Down the road.
De VRT Studiedienst deed een onderzoek naar de impact van Down the road in Vlaanderen (representatieve bevraging bij 1.245 Vlamingen; 16+, online, resultaten gewogen).
- 81% van de kijkers gaf aan dat hij het positief vond dat mensen met Down een plaats krijgen op televisie.
- 56% van de kijkers geeft aan nu positiever te staan tegenover mensen met een beperking; dat is maar liefst 22% van alle Vlamingen.
- 19% van de Vlamingen heeft over Down the road gepraat, 17% zegt iets te hebben bijgeleerd, en 14% zegt dat het programma hen aan het denken heeft gezet.
Gemiddeld had het tweede seizoen van Down the road per aflevering 1.090.575 kijkers via televisie en 47.157 kijkers online (live+7, 4+).
Het tweede seizoen van de reeks kreeg van kijkers ook een prachtige waardering van gemiddeld 8,9 op 10.
In 2020 is het derde seizoen van Down the road te zien op Eén.
Deel dit artikel op sociale media