18 december 2019 - CIM-cijfers radio: VRT-merken blijven sterk in steeds diverser radiolandschap.
Terwijl ze beginnen aan De warmste week laten de VRT-radionetten mooie cijfers optekenen bij de nieuwste golf van de CIM-meting (door het Centrum voor Informatie over de Media).
- Radio 1 stijgt in vergelijking met vorige golf naar 7,5 procent marktaandeel,
- Radio 2 blijft met voorsprong de grootste met 28,4% procent,
- Studio Brussel groeit in bereik en luisterduur en klimt opnieuw naar 10,4 procent,
- MNM houdt ook meer dan 10 procent marktaandeel vast,
- Klara klokt af op een fraaie 2,5 procent.
Onze netten blijven sterk in een digitaliserend radio- en audiolandschap met meer aanbod en meer spelers.
Els Van de Sijpe, manager VRT-radio
Els Van de Sijpe, manager VRT-radio: “Onze netten blijven sterk in een digitaliserend radio- en audiolandschap met meer aanbod en meer spelers. Een mooi voorbeeld is Radio 1 dat een marktaandeel van 7,5 procent laat optekenen. In september lanceerden we Radio 1 Select, waarbij we alle korte audiofragmenten online aan de luisteraars aanbieden, via de site en de Radio 1 app. De afgelopen maanden maakten bijna 100.000 mensen gebruik van deze nieuwe service. Dat zie je niet meteen in de klassieke luistercijfers. We blijven met VRT radio inzetten op digitale initiatieven. Bovendien werden onze merken-apps samen al 1,5 miljoen keer gedownload, en kijken we uit naar een straf eindjaar met na De Warmste Week ook nog de 1000 klassiekers bij Radio 2, De Tijdloze bij Studio Brussel en Winter in Wenen bij Klara, acties die zowel op radio als digitaal erg gesmaakt worden.”
Deel dit artikel op sociale media