22 september 2023 - Geweldig nieuws uit Dagelijkse kost-hoek: degloednieuwe en gratis app die gisterenochtend gelanceerd werd, wordt érg
gesmaakt door de Vlaming.
Op iets meer dan 1 dag tijd staat de app zowel in de Apple app store als in de Google play store namelijk op nummer 1 in de categorie ‘Food & drinks’ in België. In de Apple app store staat hij ook nog eens op nummer 2 van meest gedownloade apps van het moment in België, en bij Google play store op nummer 4!
Zo is de app dus meteen een denderend succes. De app wil gebruikers door het hele kookproces gidsen met veel aandacht voor inspiratie, gebruiksvriendelijkheid en kookplezier.
Bijna 800.000 swipes door recepten
De Dagelijkse kost-app werd tot nu toe al meer dan 20.000 keer gedownload. Om kookinspiratie aan de Vlaming te serveren, werkt de app met recepten die je kan swipen om zo een ideale match te vinden. Er werd al meer dan 800.000 keer geswipet door de recepten intussen, naar verwachting bedraagt dat aantal vanavond 1 miljoen.
Naast deze mooie cijfers zijn ook de reacties van de gebruikers positief. Dat fans van Dagelijkse kost echt een community vormen, bewijst de app – na het succes van de website en de sociale media van Dagelijkse kost – opnieuw. Meteen na de lancering wisselden gebruikers in de app namelijk al vol enthousiasme kooktips met andere gebruikers uit, en deelden ze welke recepten ze zelf al hadden uitgeprobeerd.
Met de nieuwe Dagelijkse kost-app geven we nog meer gehoor aan de veranderende noden van onze kijkers en surfers. De combinatie van het sterke merk Dagelijkse kost, een straffe technologie van Picky en een mooie redactionele invulling van Hotel Hungaria zorgen voor deze unieke app. We zijn heel blij dat de Vlaming hem kan smaken.
Lieven Vermaele, Algemeen directeur Partnerships & Operations
Enkele cijfers over Dagelijkse kost
De website van Dagelijkse kost haalt momenteel gemiddeld 750.000 bezoekers per maand – een aantal dat nog sterk stijgt rond de feestdagen, wanneer meer dan 1 miljoen surfers zoeken naar inspiratie, recepten en kooktips op dagelijksekost.vrt.be.
Ook op de sociale media van Dagelijkse kost is er een heuse community. Zo telt het kookplatform op Facebook ruim 271.000 volgers en meer dan 76.460 leden zijn actief in de besloten Dagelijks koken Facebookgroep. Op Instagram volgen een dikke 177.000 mensen de pagina van Dagelijkse kost.
Bovendien bewees het merk door de jaren heen ook dat koken zoveel meer is dan gewoon wat in de potten roeren. Dagelijkse kost weet jong en oud te beroeren en mee te voeren met allerlei acties in het teken van onder andere Kom op tegen Kanker, de Week van de Belgische Muziek, aangepaste uitzendingen in tijden van corona, de lancering van de Nationale Stoofvlees-frietdag en speciale reeksen zoals Dagelijkse zomerkost, Dagelijkse winterkost en Dagelijkse kinderkost.
Inspelen op het veranderende online mediagebruik
De website van Dagelijkse kost wordt momenteel door 68% van de gebruikers via smartphone of tablet bekeken. Daarom maakt Dagelijkse kost het nog makkelijker om de recepten te raadplegen, met de gloednieuwe app die voortbouwt op het DNA van Dagelijkse kost: lekkere recepten die je makkelijk zelf thuis kan maken voor het hele gezin. Zo wordt de heerlijke kookinspiratie van Dagelijkse kost op een nieuwe manier naar de Vlaming gebracht.
Met de lancering van een nieuwe kookapp spelen Dagelijkse kost en VRT dus in op het veranderende online mediagebruik van Vlamingen. De app is een logisch gevolg van de grote vraag naar mobielvriendelijke en gepersonaliseerde content met video als belangrijkste pijler. Voor deze app werkt VRT samen met media- en marketinghuis Hotel Hungaria en de jonge start-up Picky, die de technische kant van de app voor zijn rekening neemt. Die samenwerking verliep via VRT Sandbox, een initiatief van VRT dat start-ups screent, coacht, test en financiert.
Meer over de nieuwe app kan je hier lezen: https://communicatie.vrt1.be/wat-schaft-de-pot-vandaag-vind-inspiratie-in-nieuwe-app-van-dagelijkse-kost
Deel dit artikel op sociale media