6 juli 2022 – VRT zet een volgende stap in de vernieuwing en optimalisatie van haar radioportfolio. Jan Van Biesen, nethoofd Studio Brussel, ruilt na 15 jaar zijn huidige rol in voor de functie van aanbodverantwoordelijke De Tijdloze.
In zijn nieuwe rol zal hij het digitaal radiostation De Tijdloze verder uitbouwen.
Voor de productie van alle audio en video on demand bij MNM en Studio Brussel brengt de omroep digitaal talent van beide radiomerken samen onder leiding van Steven Lemmens.
Versterking De Tijdloze
De Tijdloze is een sterk multimediaal VRT-merk, met een druk beluisterde eindejaarslijst op Studio Brussel, een reeks tv-programma's op Canvas, een online stream én een DAB+-kanaal.
Roos Van Acker presenteert op DAB+ dagelijks Jouw tijdloze ochtendradio en Stijn Van de Voorde is er regelmatig te horen met gesmaakte specials rond tijdloze artiesten.
Het nieuwe digitale station leidt ook jongere luisteraars naar digitale radio via DAB+ en haalde in een eerste volledige CIM-luistermeting 0,7% marktaandeel.
Els Van de Sijpe, manager VRT Radio & Audio: "We geloven bij VRT hard in het potentieel van onze digitale zender De Tijdloze. Ik ben blij dat Jan Van Biesen zijn strategisch en creatief talent volop zal inzetten om De Tijdloze verder uit te bouwen. Tegelijk wil ik Jan uitdrukkelijk bedanken voor zijn fantastisch parcours bij Studio Brussel. Met zijn liefde voor het radiovak én zijn passie voor muziek maakte hij van Studio Brussel één van de meest geliefde mediamerken in Vlaanderen."
Het ambitieus plan van VRT om vanaf september met meer digitaal, divers en kwalitatief hoogstaand audio-aanbod de luisteraars te verwennen, klinkt mij als muziek in de oren.
Jan Van Biesen, aanbodverantwoordelijke De Tijdloze
Jan Van Biesen, aanbodverantwoordelijke De Tijdloze: "Tijd vliegt wanneer je er altijd met de volle overtuiging voor gaat en je dan ook nog eens geweldig amuseert. 15 jaar aan het roer van Studio Brussel staan was een stoute jongensdroom. Het was een fantastische periode waarin ik het voorrecht had om met heel veel mensen binnen en buiten de organisatie nauw samen te werken en om met een team van talenten de radiohemel te bestormen. De vele verwezenlijkingen en die zalige momenten met "yes we did it" zal ik voor altijd blijven koesteren, maar na zoveel intense jaren heb ik nu toch vooral de persoonlijke behoefte en de professionele goesting in een nieuwe wending. Het kriebelt opnieuw om in deze boeiende en uitdagende mediatijden nu helemaal aan de slag te kunnen gaan met De Tijdloze radio en om de keuzes te gaan maken die nodig zijn voor de toekomst van onze digitale audiokanalen. Want het ambitieus plan van VRT om vanaf september met meer digitaal, divers en kwalitatief hoogstaand audio-aanbod de luisteraars te verwennen, klinkt mij als muziek in de oren."
Nieuwe werking MNM en Studio Brussel
Steven Lemmens, nethoofd van MNM, zal MNM en Studio Brussel aansturen in een nieuwe werking die nog meer inzet op de productie van audio, video en podcasts.
MNM en Studio Brussel zijn én blijven twee aparte, sterke live radiomerken die een verschillend publiek bedienen.
Els Van de Sijpe, manager VRT Radio & Audio
Els Van de Sijpe, manager VRT Radio & Audio: "MNM en Studio Brussel zijn én blijven twee aparte, sterke live radiomerken die een verschillend publiek bedienen. Ze zullen beide aangestuurd worden door Steven Lemmens, die nu nethoofd is van MNM en ook 15 jaar lang aan de slag was bij Studio Brussel. Met de nieuwe organisatie willen we live radio sterk houden en tegelijk nog meer podcasts, audio- en videoformats maken voor onze jonge mediagebruikers. Voor de productie van al die audio en video on demand brengen we digitaal talent van MNM en Studio Brussel samen en maken we al onze rijke content makkelijk vindbaar op één platform, VRT NU."
Digitaal gaan we nu grote stappen zetten om nieuw en verrassend aanbod te maken, zowel in audio als video, voor een jonge doelgroep.
Steven Lemmens, nethoofd MNM en Studio Brussel
Steven Lemmens, nethoofd MNM en Studio Brussel: "MNM en Studio Brussel zijn twee fantastische zenders met een unieke identiteit en een eigen publiek. Dat publiek blijven we zo goed mogelijk bedienen op de radio. Digitaal gaan we nu grote stappen zetten om nieuw en verrassend aanbod te maken, zowel in audio als video, voor een jonge doelgroep."
Deel dit artikel op sociale media