dinsdag 02 mei 2023
02 mei 2023

Chloë van de Klantendienst: ‘Ik denk niet dat VRT nog budget heeft voorzien voor nieuwe stoelen’

Elke dag behandelt de VRT-klantendienst een heleboel vragen, opmerkingenen klachten van het publiek. Chloë van de Klantendienst neemt de verzamelde klachten onder de loep en vat ze op eigenzinnige manier samen.

De afgelopen 14 dagen werd er 1.178 keer contact opgenomen met onze dienst. Ik had oprecht schrik toen ik vanochtend mijn mailbox opende. Gisteren werd Eén omgedoopt tot VRT 1. En als deze job me iets heeft geleerd, is het dat mensen niet houden van verandering. Maar driewerf hoera voor de naamsverandering, het aantal klachten klokte vanmiddag af op het symbolische aantal… één!

Een aantal kijkers waren meteen mee en gebruikten nu al de nieuwe naam. Zoals: “Wanneer komt de nieuwe reeks van Flikken Maastricht terug op VRT 1?” Of: “Beste VRT 1, waarom staan er maar 3 afleveringen van de serie Redemption op VRT Max?” Een grote fan is ietwat verontrust. “Ik heb dit weekend een mailtje gestuurd met de vraag me stickers van Eén te bezorgen. Toen wist ik niet dat de naam zou veranderen naar VRT 1.” Geen zorgen, ik stuur je stickers van Eén en VRT 1.

Een trouwe kijker van Thuis is niet te spreken over het verdwijnen van Harry en de terugkeer van Kris. “Ik hoop echt dat ze Harry NIET laten sterven en hij nog ooit terugkomt! Waar halen de schrijvers in hun hoofd om die degoutante Kris terug te halen? DOMMER kan echt niet en met wat die Kris bezig is vind ik NIET geschikt voor kinderen! Dat is eigenlijk een moordenaar in de hoogste graad.”

Om te beginnen, Thuis is fictie. Kris is dus niet écht een moordenaar. Verder wordt onze dagelijkse fictie bewust na 20 uur uitgezonden. Dan horen de jongste kinderen - volgens mij althans - in bed te liggen. Mochten deze getormenteerde kinderen los van Thuis toch nog een onregelmatig slaappatroon vertonen, verwijs ik de ouders graag door naar deze informatieve webpagina van het UZA over de ontwikkeling van slaap bij kinderen.

Ben is als rode wijn

Opnieuw blijven Ben Crabbé en zijn Blokken de gemoederen beroeren. Zo hekelen verschillende kijkers dat de presentator de kandidaten “irriteert tijdens het eindspel”, “hun concentratie verstoort terwijl ze hun blokken aan het plaatsen zijn” en hen steeds “bang maakt voor de tweede aflevering”. Verder vraagt iemand of het mogelijk is om de stoelen van de kandidaten vast te zetten, zodat ze niet meer kunnen draaien. “Dit is tijdens de uitzending heel vervelend.” Ik denk eerlijk gezegd niet dat VRT dit jaar nog budget voorzien heeft voor nieuwe stoelen.

Gelukkig vallen er regelmatig ook complimenten in onze mailbox, onder meer aan het adres van onze Ben. “Je bent net als rode wijn: je verbetert met verouderen. Dankjewel voor de prachtige, aangename en plezierige presentatie van je blokkenspel. Je reacties en inspelingen met de deelnemers is fantastisch. Bravo!” Daarom, proficiat Ben met de Chloë Complimenten Wisselbeker!

Tot slot stuurde een kijker van Eurosong 2023 ons een lijvige analyse van een zogenaamd “verkeerd puntenverdelingssysteem”. Tijdens die liveshow op 14 januari werd Gustaph met zijn nummer ‘Because of You’ gekozen als Belgische inzending voor het Eurovisiesongfestival 2023. Maar volgens het ons ingezonden document behaalde Gala Dragot de meeste punten. “Ik durf aanvoeren dat de vooropgestelde telwijze van de jurypunten wiskundig totaal niet verantwoord was en bijgevolg de verkeerde winnaar opleverde.” Hoedje af voor deze grondige studie, maar gelukkig is muziek meer dan wiskunde alleen. De makers van Eurosong 2023 hebben ook nog een tegenanalyse opgesteld, klager krijgt een persoonlijk antwoord.

En ik duim alvast voor onze Gustaph!

Chloë van de Klantendienst 

Dossier: Chloe

Meer over Chloe

Chloë van de Klantendienst: ‘Het verschil met een échte Karen, is dat er in deze agressieve woordenbrij geen klacht valt te ontrafelen’

Chloë van de Klantendienst: ‘De paal van deze klager? Die behoort niet tot de opdracht van de publieke omroep’

Chloë van de Klantendienst: ‘Soms wou ik wat vroeger geboren zijn. Dan kon ik me inschrijven voor Hotel Romantiek’

Chloë van de Klantendienst: ‘Zo klinkt het net of de beer van ‘De droomfabriek’ Maurice van de Kampioenen heeft aangerand’

Chloë van de Klantendienst: ‘Als roepen en tieren slecht zou zijn voor je hart, dan had de farmaceutische industrie Kamp Waes gesponsord’

Chloë van de Klantendienst: ‘Maak eens grappen over andere ‘proventies’, Bart’

Chloë van de Klantendienst: ‘We willen het weer zien. Niet je hond, 4x4 of kleinkinderen’

Chloë van de Klantendienst: ‘Voorlopig hebben we geen andere klachten over dit vleselijk aspect ontvangen’