maandag 23 september 2019
23 september 2019

Radio 1 lanceert Radio 1 Select

23 september 2019 - De strafste, ontroerendste en belangrijkste verhalen van Radio 1 in korte audiofragmenten

Sofie Lemaire toont nieuwe app

Vanaf maandag 23 september kan iedereen de strafste, ontroerendste en belangrijkste verhalen van Radio 1 in korte audiofragmenten (her)beluisteren via radio1.be en de app van Radio 1.

De verhalen, reportages en interviews uit De Ochtend, BylooDe Wereld van SofieNieuwe FeitenDe Wereld VandaagCulture Club  en Touché zullen voortaan dagelijks in korte audiofragmenten worden aangeboden op de site en in de app van Radio 1. Dat alles onder de noemer Radio 1 Select. Op termijn wordt het aanbod nog uitgebreid naar andere Radio 1-programma’s.

Ruim aanbod

Radio 1 biedt dagelijks ruim 30 korte audiofragmenten aan. Daarmee wordt Radio 1 de zender met het grootste digitale aanbod op vlak van audio.

48 uur beschikbaar

Heeft u iets gemist op Radio 1 of wil u, uw favoriete fragment eens rustig opnieuw beluisteren, dan kan u de korte fragmenten 48 uur na de uitzending herbeluisteren op radio1.be. U kan de fragmenten ook delen via sociale media.

Wie liever via de smartphone luistert, kan ook terecht op de Radio 1 app. (Belangrijk: zorg er voor dat je laatste versie van de app hebt!)

Volledig herbeluisteren blijft

Naast de nieuwe service met losse audiofragmenten, kan je nog altijd de volledige uitzending van een programma blijven herbeluisteren. En dat - opnieuw - zowel via de Radio 1-app, als via radio1.be.

Meer over Innovatie

VRT-componist Bart Ketelaere: "Op 5 minuten laat ik een AI-stem zingen over eenhoorns en loempia's"

Van digibeet tot digifan: digitale inclusie voor jong én oud

Digitale Duik: onderzoek ontcijfert belang van digitale inclusie

Feit of fictie: AI als tool om te factchecken

Shot by AI: AI is voor creatieve mediamakers een grote kans

Het ABC van VRT Sandbox

VRT helpt jonge productiehuizen en tech start-ups bij hun eerste stappen en internationale doorstart

VRT op FTI: een overzicht van innovatie in media