De VRT volgt jongeren naar waar zij zijn

Volgens een studie van Deloitte kijkt amper 36% van de jongvolwassenen regelmatig lineair tv. Dat wil zeggen dat jongeren steeds minder naar programma's kijken wanneer die worden uitgezonden. Hoe gaat de VRT daar mee om?

Volgens cijfers van het Centrum voor Informatie over de Media (CIM) heeft lineaire televisie bij de doelgroep 18- tot 24-jarigen een weekbereik van 71 procent. De VRT onderneemt diverse initiatieven om jonge, niet-lineaire kijkers te bereiken.

Online videoplatform VRT NU

Voor het aanbod op aanvraag zet de VRT sterk in op haar videoplatform VRT NU. 

 

De VRT volgt de jongeren naar waar zij zijn

Geert Van Hoeymissen 0032(0)475358928
Dossier: Jongeren
vrijdag 15 maart 2019
15 maart 2019

Meer over Jongeren

Judith Van Hirtum is MNM Rising Star 2022

MNM What’s NXT: een uniek belevingsevent rond innovatief West-Vlaanderen

#LikeMe grote winnaar van Het Gala van de Gouden K's

De KEW online en DeZes

Had Niels Destadsbader het bed kunnen delen met een wereldster?

MNM steunt studenten met De MNM Blokhut in Gent

Hoe maakt MNM het verschil?

Ontdek de tien kandidaten van Wie wordt wrapper?