De VRT volgt jongeren naar waar zij zijn

Volgens een studie van Deloitte kijkt amper 36% van de jongvolwassenen regelmatig lineair tv. Dat wil zeggen dat jongeren steeds minder naar programma's kijken wanneer die worden uitgezonden. Hoe gaat de VRT daar mee om?

Volgens cijfers van het Centrum voor Informatie over de Media (CIM) heeft lineaire televisie bij de doelgroep 18- tot 24-jarigen een weekbereik van 71 procent. De VRT onderneemt diverse initiatieven om jonge, niet-lineaire kijkers te bereiken.

Online videoplatform VRT NU

Voor het aanbod op aanvraag zet de VRT sterk in op haar videoplatform VRT NU. 

 

De VRT volgt de jongeren naar waar zij zijn

Geert Van Hoeymissen 0032(0)475358928
Dossier: Jongeren
vrijdag 15 maart 2019
15 maart 2019

Meer over Jongeren

Aaron Blommaert nieuwe stem op MNM

Ketnet moedigt kinderen aan om meer te bewegen

"Maar echt, hoewist met jou?"

Jongeren praten honderduit over hoe zij deze tijden beleven

“We kunnen spreken van een Toots Sessie-effect, lovende reacties stroomden binnen”

Waarom zet Ketnet sterk in op een lokaal aanbod?

60 jongeren uit MNM Community laten hun stem horen

Maak je graag shit voor TikTok of andere online kanalen? VRT zoekt jou!