vrijdag 15 maart 2019
15 maart 2019

De VRT volgt jongeren naar waar zij zijn

Volgens een studie van Deloitte kijkt amper 36% van de jongvolwassenen regelmatig lineair tv. Dat wil zeggen dat jongeren steeds minder naar programma's kijken wanneer die worden uitgezonden. Hoe gaat de VRT daar mee om?

Volgens cijfers van het Centrum voor Informatie over de Media (CIM) heeft lineaire televisie bij de doelgroep 18- tot 24-jarigen een weekbereik van 71 procent. De VRT onderneemt diverse initiatieven om jonge, niet-lineaire kijkers te bereiken.

Online videoplatform VRT NU

Voor het aanbod op aanvraag zet de VRT sterk in op haar videoplatform VRT NU. 

 

De VRT volgt de jongeren naar waar zij zijn

Geert Van Hoeymissen 0032(0)475358928
Dossier: Jongeren

Meer over Jongeren

Flo Windey onderzoekt de relatie tussen jongeren en politie

Opnames van Hilly Skate gestart

Een knallende krokusvakantie bij Ketnet en Ketnet Junior

Ketnet zet volop in op interactieve verhalen

Ketnet start opnames nieuwe fictiereeks

Vierde lichting Ket & Doc-films op JEF festival en Ketnet

Ontdek vandaag het Belgisch muziektalent van morgen

Grote namen op het Gala van de Gouden K’s in een uitverkocht Paleis 12