vrijdag 15 maart 2019
15 maart 2019

De VRT volgt jongeren naar waar zij zijn

Volgens een studie van Deloitte kijkt amper 36% van de jongvolwassenen regelmatig lineair tv. Dat wil zeggen dat jongeren steeds minder naar programma's kijken wanneer die worden uitgezonden. Hoe gaat de VRT daar mee om?

Volgens cijfers van het Centrum voor Informatie over de Media (CIM) heeft lineaire televisie bij de doelgroep 18- tot 24-jarigen een weekbereik van 71 procent. De VRT onderneemt diverse initiatieven om jonge, niet-lineaire kijkers te bereiken.

Online videoplatform VRT NU

Voor het aanbod op aanvraag zet de VRT sterk in op haar videoplatform VRT NU. 

 

De VRT volgt de jongeren naar waar zij zijn

Geert Van Hoeymissen 0032(0)475358928
Dossier: Jongeren

Meer over Jongeren

Maak kennis met de mediamakers van morgen: dit was VRT Squad Bootcamp

Nieuwe Ketnet-serie 'Jij beslist: wrappertrip' zet verder in op interactiviteit

Magische start in Brugge: groot kinderkoor vlamt De Warmste Week op gang

Manu Van Acker en Pien Lefranc vlammen langs alle 319 gemeentes van Vlaanderen en Brussel voor De Warmste Week

Geslaagd? De MNM Blokhut telt af naar de zomer

Zes uitbundige jongeren beleven de reis van hun leven… zonder ouders, maar mét cameraploeg

De Warmste Week maakt thema editie 2023 bekend: opgroeien zonder zorgen

Van MNM Blok Party tot De MNM Blokhut: Samen erdoor tijdens de examenperiode