De VRT volgt jongeren naar waar zij zijn

Volgens een studie van Deloitte kijkt amper 36% van de jongvolwassenen regelmatig lineair tv. Dat wil zeggen dat jongeren steeds minder naar programma's kijken wanneer die worden uitgezonden. Hoe gaat de VRT daar mee om?

Volgens cijfers van het Centrum voor Informatie over de Media (CIM) heeft lineaire televisie bij de doelgroep 18- tot 24-jarigen een weekbereik van 71 procent. De VRT onderneemt diverse initiatieven om jonge, niet-lineaire kijkers te bereiken.

Online videoplatform VRT NU

Voor het aanbod op aanvraag zet de VRT sterk in op haar videoplatform VRT NU. 

 

De VRT volgt de jongeren naar waar zij zijn

Geert Van Hoeymissen 0032(0)475358928
Dossier: Jongeren
vrijdag 15 maart 2019
15 maart 2019

Meer over Jongeren

MNM en VRT Start-up lanceren nieuwe online reeks Awkward Talk

Tweede editie van De Campus Cup start op maandag 18 mei

Een Tik Tak-applaus voor de zorgverleners

Hoewist? Lotte Vanwezemael gaat live in gesprek met MNM-luisteraars

VRT Studiedienst onderzoekt voor Ketnet de impact van corona op kinderen

Hoe ondersteunt de VRT jong talent?

Dina Ayada nieuw urban talent

Geen Strafste School 2020