zondag 05 mei 2019
05 mei 2019

Vierde editie De Pet op tegen Kanker

Kom op tegen Kanker blaast dit jaar 30 kaarsjes uit, ook Ketnet zet al jaren zijn schouders onder deze strijd. Dit jaar voor de vierde keer met De Pet op tegen Kanker, een actie van Ketnet en Kom op tegen Kanker. 

Ketnetband zingt 'Voor jou' Nathalie Dolmans Fotografie

De Pet op tegen Kanker is een bewustmakingsactie, maar tegelijk ook een campagne om geld in te zamelen om kinderen met kanker de kans te geven op vakantiekamp te gaan en samen met hun lotgenoten even hun ziekte te vergeten.

Op 5 mei was weerman Frank Deboosere te gast in Kingsize live om De Pet op tegen Kanker af te trappen. Ketnetters kunnen ook dit jaar opnieuw een Kom op tegen Kanker-pet kopen, die pimpen en ‘hun pet opzetten tegen kanker’. Wie een Petpakket koopt, steunt het vakantiekamp voor kinderen met kanker. Elk pakket bevat een kinderpet en coole textielbadges om de pet te pimpen. 

Ketnetband zingt 'Voor jou'

De actie wordt ondersteund met het coole campagnelied 'Voor jou' van de KetnetBand gezongen door Sien, Maureen en Giovanni, de boegbeelden van de actie. 

Bekijk hieronder de videoclip.

Videospeler inladen...

Petnetdag

Op vrijdag 24 mei roepen Ketnet en Kom op tegen Kanker zoveel mogelijk kinderen op om met de pet op naar school te gaan, als teken van solidariteit. Ketnet wordt op die dag opnieuw voor de gelegenheid Petnet en doopt die dag om tot Petnetdag.

Hopelijk zien we op 24 mei opnieuw veel ketnetters met de Pet op tegen Kanker

Maarten Janssen, Netmanager Ketnet

"Jaar na jaar zien we hoe De Pet op tegen Kanker leeft onder de Ketnetters. Ze tonen zich massaal solidair met kinderen die zelf of in hun nabije omgeving kanker meemaken. Hopelijk zien we op 24 mei opnieuw veel ketnetters met de Pet op tegen Kanker".
Maarten Janssen, Netmanager Ketnet

De Pet op tegen Kanker is een echte kinderen-voor-kinderen-actie

Marc Michils, algemeen directeur van Kom op tegen Kanker

"De Pet op tegen Kanker is een echte kinderen-voor-kinderen-actie. Door de pet op te zetten tonen kinderen zich solidair met hun zieke leeftijdsgenootjes. Zij krijgen dankzij de opbrengst van de petpakketten de kans om hun zorgen even aan de kant te schuiven tijdens een onvergetelijk vakantiekamp."
Marc Michils, algemeen directeur van Kom op tegen Kanker

Dossier: Gemeenschapsvorming

Meer over Gemeenschapsvorming

De Warmste Week vlamt opnieuw in Brugge

VRT en Pommelien Thijs waarschuwen iedereen voor gsm-gebruik in het verkeer

я вдома / Ik ben thuis

2021… een jaar met maatschappelijke relevantie

Indrukwekkende editie van De Warmste Week zamelt 8.790.633 euro in voor opgroeien zonder zorgen

Duurzaamheid op De Warmste Week: “Zelfs de artiestenbusjes rijden volledig elektrisch.”

Live-ondertiteling met AI maakt De Warmste Week toegankelijker

Een toegankelijke publieke omroep is goed voor iedereen