zondag 12 februari 2023
12 februari 2023

VRT, DPG Media en Play Media roepen op tot steun voor slachtoffers met spot voor Consortium 12-12

VRT, DPG Media en Play Media zetten hun schouders onder de steunactie van Consortium 12-12 voor Syrië en Turkije. 

De televisie- en radiozenders zenden een gezamenlijke campagnespot uit op radio en tv. Daarin roepen de mediabedrijven op om geld te storten voor de slachtoffers van de aardbevingen in Syrië en Turkije.

Videospeler inladen...

De aardbevingen die het grensgebied tussen Syrië en Turkije troffen, hebben tot nu toe al meer dan 28.000 doden veroorzaakt en honderdduizenden mensen hebben dringend noodhulp nodig. Dat laat de kijkers, luisteraars en lezers van VRT, DPG Media en Play Media duidelijk niet koud. Vanaf nu kan iedereen ook financieel steunen via Consortium 12-12. "Er is dringend hulp nodig, op zowel korte als lange termijn. Daarom roepen we iedereen op om samen in actie te komen voor de slachtoffers van deze humanitaire ramp", zegt 12-12 Coördinator Gilles Van Moortel. De 7 hulporganisaties die verenigd zijn in het consortium (Caritas International, Dokters van de Wereld, Handicap International, Oxfam Solidariteit, Het Belgische Rode Kruis, Plan International België en UNICEF België) zetten de middelen in waar ze het hardst nodig zijn. Steunen kan via BE19 0000 0000 1212 of online via 1212.be.

De campagnespot is vanaf 12 februari te zien bij Eén en Canvas (VRT), VTM, VTM 2, VTM 3, VTM 4, VTM GOLD en HLN.BE (DPG Media), Play4, Play5, Play6 en Play7 (Play Media) en te horen bij, Radio 1, Radio2, Klara, MNM en Studio Brussel (VRT), Qmusic, Joe en Willy (DPG Media), NRJ (Play Media), Nostalgie. De spot wordt ook aangeboden aan regionale radio- en televisiezenders.

 

Dossier: Gemeenschapsvorming

Meer over Gemeenschapsvorming

De Warmste Week vlamt opnieuw in Brugge

VRT en Pommelien Thijs waarschuwen iedereen voor gsm-gebruik in het verkeer

я вдома / Ik ben thuis

2021… een jaar met maatschappelijke relevantie

Indrukwekkende editie van De Warmste Week zamelt 8.790.633 euro in voor opgroeien zonder zorgen

Duurzaamheid op De Warmste Week: “Zelfs de artiestenbusjes rijden volledig elektrisch.”

Live-ondertiteling met AI maakt De Warmste Week toegankelijker

Een toegankelijke publieke omroep is goed voor iedereen